
מה ההבדל בין נשואין במועד לנשואין בפורים?
שאלה
ערב טוב הרב חנוכה שמח הובא בבית יוסף אורח חיים סימן תרצו על נשיאת נשים במועד לעומת נשיאה בפורים- כתב הרשב"א שאלת אם מותר לישא אשה בפורים מסתברא שהוא מותר דושמחת בתגך כתיב בחגך ולא באשתך אבל בפורים מותר ועוד דהו"ל חד יומא ומשום חד יומא לא משהי איניש נפשיה וכמ"ד משום פריה ורביה ובענינים אלו הולכים בהן להקל דמדרבנן הם מה עומק ההבדל הרי גם הלימוד ושמחת בחגך זה לימוד מאסמכתא או לכל הפחות דרבנן ? תודה
תשובה
א. במועד זהו ביטול עשה דאורייתא של ושמחת בחגך, לא דרבנן. ב. גם אם זה מדרבנן, זוהי גופא סברת הרשב"א, דהבו דלא להוסיף עלה יתר ממה שמפורש בגזירתם במועד בלבד.